onsdag den 8. februar 2012

Hjemmebagte frokostboller

I mandags bagte jeg disse frokostboller, de er dyppet i vand og trillet i fuglefrø. 
Jeg er ejer at en flutesbageplade og den blev brugt til denne opskrift. Flutebagepladen gør at skorpen på bollen bliver mere sprød. Opskriften giver ca 30 boller og jeg brugte ca 1,3kg mel heldigvis har jeg min røremaskine som klare æltning af dejen
En røremaskine er en super god ting at have i sit køkken, i starten kneb det lidt med at få den brugt da jeg altid har synes at når man bager brød er det hyggeligt at ælte dejen i hånden. Min Kenwood gør det nu alligevel nemmere, så kan jeg nøjes med kun at have melede finger 1 gang og samtidig bliver dejen meget bedre af at blive rørt på maskine. Nu bruger jeg røremaskine næsten hver gang når jeg fx. bager, rør fars til frikadeller eller bager kage. Den er min bedste ven i køkkenet.

Opskriften er fra denne blog Bkjaer 
Prøv også at tjekk nogle af de andre opskrifter ud. Opskriften på brownies eller toscastænger smager også fantastisk.

Kenwood røremaskine med 6,3 L skål 
Bamix stavblender + div tilbehør
Mine bedste køkkenmaskiner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar