tirsdag den 21. februar 2012

Fridag = bagedag

Søndag fandt jeg en opskrift på lakrids boller, så i går købte jeg lakridspulver og lakridssirup. Opskriften fandt jeg hos Lone Kjaer. Hun laver gode bageopskrifter og har lavet opskrifterne i Politikkens kogebog om brød og kager, som er super gode og kan anbefaldes.
Ingredienserne blev blandet og rørt sammen i går aftes og hævede i køleskabet natten over.

 Sådan kom bollerne til at se ud. De smager af lakrids og er gode med smør på. 

Derudover har jeg i dag fået bagt æblemuffins, pizzabolle og solsikkebrød. Opskrifterne er fundet på pcoliv.dk

Dagens ups
Da solsikkebrødet skulle laves fandt jeg bagepulver frem samt resten af ingredienserne og æltede det sammen. Da det stod til hævning opdagede jeg at bagepulveret i stedet var natron, men det var for sent at gøre noget ved. Resultatet blev mindre godt og smagte desværre af natron men farven er meget sjov. Farven kommer fra de grovhakkede solsikkekerner. 
Solsikkebrød med natron :(

Derudover fik jeg bagt pølsehorn, skinkehorn og flutes. Jeg har også prøvet at lave muslibar med lakridssirup, inspiration fra anden blog. Resultatet er meget klistret men helt sikkert spiseligt og lakridsen kan smages.

Lakrids er den nye sort har jeg hørt og med sirup og lakridspulver i huset skal det afprøves i flere madretter og bageopskrifter snart. 


Glædelig tirsdag
- i morgen står den igen på job og derefter skal jeg i madklub med nogle dejlige tøser. Det ser jeg frem til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar