onsdag den 4. januar 2012

Nu et år ældre og gode ferieminder rigere

Den 17. december rejste min mand, hans familie og jeg til Cran Canaria, julegaven fra min svigermor og hendes mand. Ønsket om at vi fejre jul i 20 graders varme og hvor palmer er det tætteste vi kommer på juletræer.

Den 22 december fejrede vi min fødselsdag og dagen stod på sejltur på udkig efter delfiner igen.
Vi havde været af sted 2 dage tidligere på sejltur, men pga høje bølger og mindre godt vejr, endte vores 3 timers sejlads uden at vi så delfiner. I stedet blev sejlturen brugt på at kigge langt ud i horisonten, følge bølgerne og holde en pose i hånden til hvis søsygen blev for meget. 3 ud af 7 i familien måtte bruge posen. Jeg valgte dog at fodre fiskene i havet i stedet, da jeg ikke nåede at finde posen frem.


Havet som det så ud på vores første sejltur efter delfiner.

Anden sejltur endte heldigvis bedre end den forrige. Havet var roligt og solen blev på himlen under hele turen. Denne gang sikrede vi os også mod søsyge inden vi sejlede ud, så vi fik søsyge piller. Efter ca 45 minutters sejlads dukkede delfinerne op. En flok på 7. Kameraet var klar og blev brugt flittigt. 
En rigtig god sejltur og fantastisk at se delfinerne som de lever i naturen.


Delfinerne dukkede op på 2. sejltur og til vores store held kom de helt tæt på båden.

Fødselsdagsgaven fra min mand. Farverne og mønsteret er jeg helt vild med.

Vi valgte at tage på jeep safari op bjergene. Det er rart at se andet af øen end turister, hoteller og en fyldt strand med liggestole. Turen gik af smalle snoede bjergveje gennem små landsbyer og frugt plantager.
Der blev taget mange billeder under hele turen selvom at billederne kun viser ganske lidt af hvordan det ser ud i virkligheden. Billederne kan nu hjælpe os med at huske os på hvordan det i virkeligeheden ser ud.


Undervejs stoppede vi ved et udkigspunt.

Kogle jeg fandt da vi var på jeep safari. 
Der blev samlet flere ind og de kom i kufferten og med helt hjem til Danmark. 

Kaktus plante
- Den lilla frugt på kaktusen kan spises og jeg prøvesmagte den selv.

Juleaften spiste vi and og flæskesteg på en dansk restaurant, hvor vi havde bestilt bord. Sovsen var god, kartoflerne søde og julestemningen var god.

Anden blev samlet igen da alle var færdige med at spise.
- Lidt julesjov skal der til.

Den 25. december gik turen hjem mod Danmark igen.
Det var en dejlig ferie og skønt med meget solskin og varme på min vintertrætte krop. Nu er vi hjemme igen og har fået fornyet energi. Nu kan år 2012 bare komme an.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar