fredag den 13. januar 2012

Doodle

I morgen skal jeg i IKEA og jeg håber at få købt nogle billedrammer. Jeg vil gerne have 9 billeder hængt op på vores væg i gangen, alle i samme størrelse og 3 i hver række.
Jeg har på det sidste tegnet mange tegninger og fundet billeder på nettet som kan komme i rammerne.

For et par måneder siden opdagede jeg "doodle". En dejlig måde at tegne på hvis man kan lide at lave mønstre og kruseduller. Jeg er meget fascineret af billederne. Det er en dejlig måde at koble af på, jeg begynder på et mønstre, imens papiret bliver fyldt ud kommer der ofte nye ideer. Ideer nok til et endnu et billedet.

Prøv at google "doodle" eller "zentangle"så kan i se hvad jeg prøver at beskrive.

Jeg mindes tiden på handelsskolen, hvor mit fokus ind imellem forsvandt fra tavlen og i stedet var øjnene rettet mod papiret. Det var ikke noter til timen der blev skrevet ned. Det blev i stedet til mange små kruseduller, mærkelige dyr og sjove mønstre. Det blev også tit til noter og små tegninger på samme papir.
Dengang var det tidsfordriv og bare kruseduller, som kan kaldes doodle.

Her er resultaterne af min nye "opdagelse".

Omridset er tegnet efter et blad






Ideen til dyrerne er fra en bog der hedder "Kæmpestore kruseduller-male-tegne-aktivitetsbog"
Bogen er som en malebog, en del af siden er tegnet i forvejen, resten af siden kan man selv farvelægge eller tegne nye dyr, hus, blomster eller robotter.
Indtil videre har jeg kun tegnet af efter den, da jeg ikke kan nænne at tegne i den endnu.


Her går træet igen på billedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar