torsdag den 19. januar 2012

Andrea

Mine ny indkøbte hækle bog " Hæklede dyr" gav mig blod på tanden til at hækle andet end de søde små dyr. 
Jeg kiggede rundt hos forskellige bloggere en dag hvor jeg fandt frem til forfatterens blog. Her var en opskrift på en hæklet Andrea. Jeg håber at jeg en dag får en datter som kan hedde Andrea. Indtil videre må jeg nøjes med en hæklet en af slagsen.
Den er hæklet af garn fra Søstrene Grene, dog måtte jeg en tur i Stof 2000 for at finde den rigtige farve til næppet. Jeg har hæklet hver aften i denne uge for at få den færdig. 
Jeg meget tilfreds med resultatet og er stolt over at jeg har forstået hele opskriften, undervejs lærte jeg en ny maske "halv stang maske". På Garnstudio.com er det nemt at lærer nye masker, da der er små videoer hvor det vises hvordan det gøres.

Nu er Andrea hæklet færdig og jeg har allerede bestillinger på 2 stk Andrea mere, men det må vente lidt da Andrea mangler sin makker Kaj. 

3 kommentarer:

  1. Gad vide om du har lyst til at dele opskriften?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har funder opskriften på en anden blog, håndarbejdsom og kan se at hun ikke har den på bloggen mere. Jeg har desværre ikke lov til at dele den. :)

      Slet
  2. Åår. Har brugt blod sved og tårer på at finde denne opskrift. :-( ved du et andet sted den kan findes?

    SvarSlet