onsdag den 14. december 2011

Kreative ideer fra efteråret

Efteråret har i år fascineret mig meget. Alle de mange gåtur op og ned af vejen hvor jeg bor, samt gåtur i skoven har været fantastiske. Jeg har især lagt meget mærke til farverne på blade, træer og hvordan naturen ændre sig når efteråret kommer. Jeg vil også gerne indrømme at jeg har taget noget af naturen med hjem. Blade, kogler og grene er salmet op fordi farven eller formen har fanget min opmærksomhed. Heldigvis har manden accepteret mine skæve ideer. Selvom efteråret er forbi og det snart er jul, har jeg alligevel lyst til at dele mine fund med jer. Det gør mig glad hver gang jeg kommer forbi vasen med grene eller kransen på væggen.

Blade i ramme
Bladene er kommet i rammen pga. farverne og fordi jeg er helt vild med formen på bladene( måske det ikke er helt tilfældigt at min blog har fået dette design) .

Rammen er fra IKEA
Planen er at motivet skal udskiftet flere gange om året, næste projekt er at finde billeder af familien og andre ting. Billederne skal så fremkaldes i sort/hvid og i rammen som en foto collage.

En skøn opdagelse
Da jeg en dag var i skoven med min mor på jagt efter kogler, gik det op for mig at der findes mange slags kogler. Vi fik salmet lærkegrene med små kogler på. Efter den dag har mine gåture haft mere end et formål, nemlig at finde fyrkogler, de er rigtig flotte når de kommer ind i varmen og åbner sig. Koglerne pynter også fint en skål hvor flere slags sagtens kan blandes. 

Lærkegrene i vase. Grenene er sprayet med sølvglimmer.

Birkegrene
Jeg går lidt og leger med ideen og tanken om at fælde et lille birketræ, som jeg vil plante i en stor urtepotte med sand eller cement. Derefter vil jeg finde en plads i stuen til træet, det kunne være et sjovt alternativ til en stueplante. Jeg har foreslået min mand at vil skal have wallstickers der ligner birketræer på en væg, det har han ikke sagt god for endnu. Derfor venter jeg lidt med at forslå et birketræ. Planen er også at jeg skal finde det helt rigtige træ først. :)
Ind til videre må jeg nøjes med nogle birkegrene i en mindre vase og så kransen på billedet herunder.
Bånd og kuglerne i bunden er kransen er fra Søstrene Grene.

Efteråret i billeder som jeg har oplevet det




Glædelig 14 december

Ingen kommentarer:

Send en kommentar